onsdag 28 april 2010

Grodägg


Idag har jag gjort något som väcker barndomsminnen! Jag har hämtat grodägg. Jag vet att grodor är fridlysta, men de här äggen låg i en traktorfåra och kommer säkert att torka ut. Grodäggen ska jag ta med till klassrummet och låta barnen följa utvecklingen till små grodor. Lyckas vi får vi väl släppa ut dem i sjön som ligger vid skolan.


Igår såg jag igelkotten i trädgården för första gången i år. Den brukar alltid komma och äta av kattmaten vi ställer ut under busken. Jag tror det är samma igelkott som kommer varje år eftersom den alltid går och tittar under busken. Den är ju heller inte rädd för katten, ibland äter de ju till och med samtidigt! Igelkotten på bilden fotade jag för några år sedan när den låg och sov mitt i solen. Jag trodde först att den var död, men sedan hörde jag den andas. Den sov bara så hårt!

1 kommentar: