söndag 25 april 2010

Min damm är ett minne blott...





Jag har tagit bort dammen. Det var hål i dammduken så vattnet läckte ut. Jag har kört sten och fyllt på jord. I år ska jag ha mina dalior här i stället. Jag kommer nog att sakna dammen, och alla de små grodorna som brukade bo där. Men jag kanske gräver en ny i ett annat hörn av trädgården någon gång. Då ska jag inte ha den under ett träd, det var svårt att hålla rent från löv och fåglarna smutsade ner när de åt av fläderbären. Återkommer med en bild av det färdiga resultatet.

1 kommentar:

  1. Learning by doing helt enkelt, för den var ju så fin där under träd och buskar. Vi har grejat massor i trädgården i dag också, suget blir bara större för varje dag. Tittade i Vi i villa, men såg inte någon uteplats med damm mitt på. Vi får väl se hur det blir framöver, först ska alla gamla buskar grävas bort... Kram!

    SvaraRadera